معرفی سفیر یا نمایندگی
تشکیل پرونده دانشجویی

تشکیل پرونده دانشجویی

 ثبت نام در سامانه تاک

دانشجویان محترم جهت استفاده از تسهیلات غیر ارزی دانشجویی، لازم است ابتدا در سامانه تاک ثبت نام نمایند. بدیهی است آن دسته از دانشجویان که قبلا در این سامانه ثبت نام نموده و نام کاربری و گذرواژه خود را دریافت کرده باشند، می توانند با استفاده از همان نام کاربری و گذرواژه وارد فضای سامانه شده و مدارک تشکیل پرونده دانشجویی را بارگزاری نمایند. توصیه می گردد پس از ثبت نام ، نام کاربری و گذرواژه خود را برای مراجعات بعدی به سامانه تاک، حفظ نمایند.

اقدامات لازم

  1. ثبت نام در سامانه تاك درصورتی که قبلا ثبت نام نکرده باشید

در هنگام ثبت نام اولیه سفارت جمهوری اسلامی ایران –کی یف  انتخاب نمایید در غیر اینصورت پیگیری موضوع در این سفارت ممکن نخواهد بود

http://hamburg.mfa.ir/uploads/screenshot_70949.jpg

  1. ورود به سامانه با نام کاربری و گذرواژه دریافت شده 
  2. پس از ورود در قسمت «تشکیل پرونده تحصیلی» که با فلش زرد رنگ مشخص شدهاست، پس از ثبت اطلاعات و مشخصات درخواستی، تصاویر مدارک خواسته شده اسکن وبارگزاری بفرمایید. در نهایت با کلیک بر روی بخش "ارسال فرم" مراحل تشکیل پرونده راتکمیل بفرمایید.  

     

http://hamburg.mfa.ir/uploads/screenshot_70951.jpg

 

 *برای مشاهده کلیپ های آموزشی انجام امور مختلف درسامانه تاک اینجا را کلیک بفرمایید

* در صورتی که نیاز به تایید گواهی اشتغال به تحصیل دارید در یک فرآیند جداگانه که درمنوی امور کنسولی ذکر گردیده، گواهی اشتغال به تحصیل مورد نظر را بارگذاری و کد رهگیری جداگانه ای دریافت نمایید

راهنمای تایید گواهی تحصیلی

  1.  ارائه مدارک مشروح زیر به نمایندگی :
  2.  اصل گذرنامه (محل اقامت در صفحه مشخصات می بایستی «ایران» باشد).
  3.  اصل شناسنامه
  4. اصل کارت ملی 
  5. اصل مدرک اقامت معتبر دانشجویی 
  6. اصل آخرین مدرک فارغ التحصیلی اخذ شده در ایران و یا خارج از کشور. (درصورتی که مدرک مقطع قبلی تحصیلی در خارج از کشور اخذ شده باشد باید به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اخذ مدرک فارغ التحصیلی مقطع قبلی رسیده باشد . درصورتی که مدرک در ایران اخذ شده باشد نیازی به تایید ندارد) 
  7. *صرفا جهت آقایان* اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه، کارت معافیت و یا تصویر برگ اجازه خروج از کشور صادره از سازمان نظام وظيفه عمومي برای آقایان دانشجو که با وثیقه از کشور خارج شده اند.
  8. اصل کارت دانشجویی
  9. گواهی پذيرش دانشگاه ( ممهور به مهر دانشگاه) که در آن نام و نام خانوادگی دانشجو، رشته و مقطع تحصیلی، تاریخ شروع تحصیل درج شده باشد
  10. اصل گواهي اشتغال به تحصيل ترم جاري(تایید اصالت و صحت صدور گواهی اشتغال به تحصیل منوط به درج اصل مهر دفتر دانشگاه در ذيل گواهي مي باشد).
  11. ريز نمرات دروس گذرانده شده در صورتي كه ترم دوم و بعد باشيد
  12. برگه تعهد نامه مخصوص دانشجویانی که رشته تحصیلی آنان زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. (برای تایید این گواهی حضور دانشجو در سفارت الزامی است.)
  13. آقايان دانشجوئي كه قبل از سن مشموليت از كشور خارج شده و در دانشگاه هاي اوکراین پذيرفته شده اند به قسمت *معافيت تحصيلي*مراجعه نمايند.
  14. تصوير حكم اعزام و يا معرفي نامه از وزارتخانه هاي علوم ، تحقيقات و فن آوري و همچنين بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي جهت دانشجويان بورسيه.
  15. حضور دانشجو در سفارت جمهوری اسلامی ایران –کی یف، جهت تشکیل پرونده دانشجوئی، ضروری می باشد

 توجه

  1. ارائه تسهيلات به دانشجویان رشته های زير مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، آقایان دانشجو که با وثیقه از کشور خارج شده اند، دانشجویانی که دوره دبیرستان خود را در اوکراین گذرانده اند، دانشجویانی که مقطع تحصیلی قبلی خود را در خارج از کشور گذرانده اند و همچنین دانشجویانی که در موسسات و دانشسراهایی تحصیل می کنند که در لیست دانشگاههای معتبر اعلام شده از سوی وزارت علوم و یا وزارت بهداشت قرار ندارند، منوط به اخذ مجوز از وزارتخانه هاي مذکور میباشد.
  2. كليه دانشجویان ملزم هستند هنگام شروع هر مقطع تحصيلي، نسبت به تشكيل پرونده دانشجويي جديد اقدام نمايند. بنابراين تاييد اصل مدرک فارغ التحصيلي مقطع قبلی كه در خارج از کشور دریافت نمودند، توسط نمايندگي سياسي جمهوري اسلامي ايران در کشور محل تحصيل ضروري است.
  3. گواهی های اشتغال به تحصيل و شهریه در صورتی مورد تایید قرار می گیرد که ممهور به مهر دانشگاه باشد.
  4.  هنگام درخواست تشكيل پرونده دانشجويي ارائه اصل هريك از مدارك فوق الذكر الزامي مي باشد. در غير اين صورت یکی از بستگان دانشجو مي بايست با ارائه اصل مدارك نسبت به ارسال تصاوير مدارك از طريق اداره دانشجویی، بورسها و مدارس خارج از كشور وزارت امور خارجه در تهران و یا دفاتر نمایندگی اين وزارتخانه در مراکز استانها و همچنین مناطق آزاد تجاری و صنعتی اقدام نمايد . (‌ارائه اصل مدارك به اداره هاي فوق الزامي و وصول نمابر از طرق دیگر پذیرفته نیست.)
  5. ترجمه رسمی مدارکی که به تایید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد نیز صرفا به شرط ارائه اصل آن مورد قبول خواهد بود.

 

رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعت کار اداری | نقشه سایت | جستجو | گالری تصاویر